Słońce i deszcz, nasze zabawy fundamentalne w niepogodę

Zabawy

Opublikowano 2011 / 10 / 02 w kategorii Zabawy

Jakiś czas temu zaopatrzyłam się we wszystkie części książeczek "Zabawy fundamentalne". Staram się z nich korzystać wybierając takie, które będą odpowiednie dla wieku Bruna, ale też będą dla niego interesujące co wcale nie jest łatwe, ponieważ mojego syna głównie interesuje bieganie.

Obserwując Bru dość łatwo zauważyć, że drugie w kolejności są zajęcia plastyczne. Biorąc pod uwagę myśl z przewodnika zabaw postanowiłam łączyć pobudzanie innych inteligencji z tą wizualno-przestrzenną.

Nauka staje się bardziej skuteczna, gdy można połączyć różne metody nauki, w taki sposób, by w procesie uczenia wykorzystać wiele rodzajów inteligencji.
~ Zabawy fundamentalne – przewodnik od narodzin do 6 lat

Tego dnia pogoda nie napawała nas optymizmem. Bieganie po deszczu i wskakiwanie w kałuże mamy opracowane, ale nie możemy spędzić całego dnia moknąc. Jednak krople spływające po szybie zmalowały nowy pomysł. Pobawmy się pogodą łącząc inteligencję przyrodniczą z plastyczną. Przygotowałam cztery kartony (kolorowy blok techniczny) i wyciągnęłam zapomniany papier kolorowy samoprzylepny, trochę waty i wszystkie materiały potrzebne do stworzenia pogody na kartce mieliśmy gotowe. Postanowiłam poprosić Bruna, żeby pomógł mi przylepić promyki do żółtego koła, tworząc słońce, krople deszczu do zachmurzonego nieba, miękkie płatki śniegu i gwiazdy na czarnym niebie.

Podczas tej zabawy zwróciliśmy też uwagę na kolor słońca, fakturę waty, czyli poruszyliśmy trochę tematykę matematyki sensorycznej. Wydaje mi się, że tą zabawę można podzielić na dwie sesje, ponieważ przy trzeciej karcie Bru był zdecydowanie bardziej skupiony na kleju, jego konsystencji niż na samym rysunku.

  • Miniatura
  • Miniatura
  • Miniatura
  • Miniatura

Komentarze

Dodaj komentarz ›

Jeszcze nikt nie skomentował tego posta.

Dodaj Komentarz

Tylko tekst, bez linków i HTMLa. Kierując do kogoś odpowiedź rozpocznij ją od znaku @ i nazwiska np. @Anna Kowalska: